ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έκδοση 22
Έτος Δημοσίευσης Ιούλιος, 2017
Χώρα Ελλάδα
Τιμή 590,00€

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Το 2016 αφίχθηκαν στην Ελλάδα 24,8 εκατ. τουρίστες καταγράφοντας αύξηση 5,1% σε σχέση με το 2015. Σε όλα τα ξενοδοχειακά καταλύματα πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 80 εκατ. διανυκτερεύσεις (ετήσια αύξηση 4,1% το 2016 σε σχέση με το 2015).
Οι αλλοδαποί τουρίστες είναι οι σημαντικότεροι πελάτες των ξενοδοχείων και οι διανυκτερεύσεις τους κάλυψαν περίπου το 83% των συνολικών διανυκτερεύσεων το 2016.
Το ίδιο έτος, σε ολόκληρη τη χώρα λειτούργησαν 9.730 ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας άνω των 790 χιλ. κλινών, με τα ξενοδοχεία των δύο αστέρων να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό. Στην περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός κλινών.
Η εγχώρια αγορά των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Πολυτελείας, Α΄ και Β΄ κατηγορίας (συνολικά έσοδα αυτών) παρουσίασε αύξηση 3,4% το 2016 σε σχέση με το 2015. Από το 2013 και μετά το συνολικό μέγεθος της εξεταζόμενης αγοράς κινείται ανοδικά, ως αποτέλεσμα και της συνεχούς αύξησης της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας. Για το 2017 εκτιμάται περαιτέρω αύξηση των συνολικών εσόδων των επιχειρήσεων.
Σχετικά με τη διάρθρωση της αγοράς ανά κατηγορία ξενοδοχειακών μονάδων, σημειώνεται ότι τα ξενοδοχεία Πολυτελείας κάλυψαν περίπου το 37% της αξίας της αγοράς, τα Α΄ κατηγορίας το 43,8% και τα Β΄ κατηγορίας το υπόλοιπο 19,2%.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Σύνοψη
1. Εισαγωγή – Γενικά Πληροφοριακά Στοιχεία
1.1 Μεθοδολογία Εκπόνησης Κλαδικών Μελετών
1.2 Εισαγωγή
1.3 Η Τουριστική Βιομηχανία στην Ελλάδα – Το Τουριστικό Κύκλωμα
1.4 Βασικά Χαρακτηριστικά του Κλάδου
1.5 Δείκτης Αφίξεων Τουριστών ανά Ξενοδοχειακή Κλίνη – Μέση κατά Κεφαλή Τουριστική Δαπάνη
2. Η Ζήτηση για Ξενοδοχειακές Υπηρεσίες
2.1 Αφίξεις και Προέλευση των Αλλοδαπών Τουριστών στην Ελλάδα
2.2 Διανυκτερεύσεις στα Τουριστικά Καταλύματα – Κατανομή Διανυκτερεύσεων και Πληρότητες
Παράρτημα Κεφαλαίου 2
3. Η Προσφορά Ξενοδοχειακών Υπηρεσιών
3.1 Εξέλιξη του Ξενοδοχειακού Δυναμικού της Χώρας
3.2 Στοιχεία Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
3.2.1 Παρουσίαση Εταιρειών του Κλάδου
3.2.2 Πωλήσεις Εταιρειών του Κλάδου – Έσοδα από Ενοίκια Δωματίων – Έσοδα ανά Κλίνη – Έσοδα ανά Διανυκτέρευση
3.3 Εξέλιξη Πιστοληπτικής Ικανότητας του Κλάδου
3.3.1 Πιστοληπτική Ικανότητα των Επιχειρήσεων της Μελέτης
3.3.2 Πιστοληπτική Ικανότητα του Κλάδου των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
3.4 Εξέλιξη Συναλλακτικής Συμπεριφοράς του Κλάδου
3.4.1 Συναλλακτική Συμπεριφορά των Επιχειρήσεων της Μελέτης
3.4.2 Συναλλακτική Συμπεριφορά του Κλάδου των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
3.5 Ελληνικοί Ξενοδοχειακοί Όμιλοι και Διεθνείς Ξενοδοχειακές Αλυσίδες στην Ελλάδα
Παράρτημα Κεφαλαίου 3
4. Χρηματοοικονομική Ανάλυση Εταιρειών του Κλάδου
4.1 Χρηματοοικονομική Ανάλυση Ξενοδοχειακών Εταιρειών
Κερδοφορία
Αποδοτικότητα
Ρευστότητα
Χρηματοοικονομική Διάρθρωση
Δραστηριότητα
4.2. Ομαδοποιημένος Ισολογισμός
4.3 Σύγκριση Οικονομικών Δεικτών Εταιρειών σε Σχέση με τον Κλάδο - Benchmarking
4.4 Κατάταξη των Επιχειρήσεων του Κλάδου Βάσει Κερδοφορίας
Παράρτημα Κεφαλαίου 4
5. Η Εγχώρια Αγορά των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
5.1 Μέγεθος Αγοράς Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
5.2 Μερίδια Αγοράς Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
5.2.1 Μερίδια επί της Συνολικής Αξίας της Αγοράς – Δείκτης Συγκέντρωσης
5.2.2 Μερίδια Βάσει Συνόλου Κλινών, ανά Κατηγορία Ξενοδοχείου
5.2.3 Μερίδια Βάσει Συνόλου Κλινών, ανά Γεωγραφική Περιοχή
5.3 Πρόβλεψη Μεγέθους Αγοράς (2018-2020)
6. Η Παγκόσμια Τουριστική Αγορά
6.1 Μεγέθη του Παγκόσμιου Τουρισμού
6.2 Ο Ξενοδοχειακός Κλάδος στην Ευρώπη και τον Κόσμο
6.3 Οι Τάσεις της Διεθνούς Ξενοδοχειακής Βιομηχανίας
Παράρτημα Κεφαλαίου 6
7. Η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό
8. Επιχειρηματικές Εξελίξεις - Συμπεράσματα - Τάσεις και Προοπτικές
8.1 Τελευταίες Επιχειρηματικές Εξελίξεις στον Κλάδο των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
8.2 Ανάλυση Ανταγωνιστικού Περιβάλλοντος – Ανάλυση Swot
Γενικά
Ανάλυση Ανταγωνιστικού Περιβάλλοντος
Είσοδος Νέων Ανταγωνιστών
Κίνδυνοι από Υποκατάστατες Υπηρεσίες
Διαπραγματευτική Δύναμη Προμηθευτών
Διαπραγματευτική Δύναμη Αγοραστών
Ανταγωνισμός μεταξύ των Eπιχειρήσεων του Κλάδου
Ανάλυση SWOT
8.3 Προοπτικές - Προτάσεις
Παράρτημα Ι: Οικονομική Επισκόπηση
Παράρτημα ΙΙ: Ισολογισμοί Εταιρειών του Κλάδου
Παράρτημα ΙΙΙ:Κατάλογος Κλαδικών Μελετών που έχουν εκπονηθεί από τη Δ/νση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group A.E.
•Benchmarking Επιχειρήσεων του Κλάδου
ΠΙΝΑΚΕΣ
Πίνακας 1.1 Αφίξεις / κλίνη (1960-2016)
Πίνακας 1.2 Μέση κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη (2007-2016)
Πίνακας 2.1 Αφίξεις μη κατοίκων στην Ελλάδα (2007-2017)
Πίνακας 2.2 Διανυκτερεύσεις και πληρότητες ξενοδοχειακών καταλυμάτων (2002-2016)
Π2.1 Αφίξεις μη κατοίκων από το εξωτερικό κατά μέσο μεταφοράς και σταθμό εισόδου (2014-2015)
Π2.2 Αφίξεις μη κατοίκων από το εξωτερικό ανά χώρα προέλευσης (2014-2015)
Π2.3 Αφίξεις μη κατοίκων από το εξωτερικό ανά γεωγραφική περιοχή προέλευσης (2014-2015)
Π2.4 Εξέλιξη τουριστικών εσόδων (2007-2016)
Π2.5 Διανυκτερεύσεις αλλοδαπών & ημεδαπών τουριστών σε ξενοδοχειακά καταλύματα (2007-2016)
Π2.6 Διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα ανά μήνα (2015-2016)
Π2.7 Σύνολο διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχειακά καταλύματα ανά γεωγραφική Περιφέρεια (2015-2016)
Π2.8 Διανυκτερεύσεις ημεδαπών σε ξενοδοχειακά καταλύματα ανά γεωγραφική Περιφέρεια (2015-2016)
Π2.9 Διανυκτερεύσεις αλλοδαπών σε ξενοδοχειακά καταλύματα ανά γεωγραφική Περιφέρεια (2015-2016)
Π2.10 Μέση ετήσια πληρότητα ξενοδοχειακών καταλυμάτων (2011-2016)
Πίνακας 3.1 Εξέλιξη του ξενοδοχειακού δυναμικού Ελλάδας (2002-2016)
Πίνακας 3.2 Γεωγραφική κατανομή του ξενοδοχειακού δυναμικού Ελλάδας (2016)
Πίνακας 3.3 Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις
Πίνακας 3.4 Πωλήσεις ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (2012-2016)
Πίνακας 3.5 Έσοδα υπνοδωματίων – έσοδα ανά διανυκτέρευση και κλίνη (2016)
Πίνακας 3.6 Πιστοληπτική ικανότητα των επιχειρήσεων της μελέτης (2016-2017)
Πίνακας 3.7 Πιστοληπτική ικανότητα του κλάδου: “Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις” (2017)
Πίνακας 3.8 Συναλλακτική συμπεριφορά των επιχειρήσεων της μελέτης (2016-2017)
Πίνακας 3.9 Συναλλακτική συμπεριφορά του κλάδου: «Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις» (2016-2017)
Πίνακας 3.10 Ελληνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι
Πίνακας 3.11 Ξένες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα
Π3.1 Γεωγραφική κατανομή ξενοδοχειακού δυναμικού Ελλάδας (2014)
Π3.2 Γεωγραφική κατανομή ξενοδοχειακού δυναμικού Ελλάδας (2015)
Π3.3 Γεωγραφική κατανομή ξενοδοχειακού δυναμικού Ελλάδας (2016)
Πίνακας 4.1 Δείκτες κερδοφορίας ξενοδοχειακών εταιρειών (2012-2016)
Πίνακας 4.2 Δείκτες αποδοτικότητας ξενοδοχειακών εταιρειών (2012-2016)
Πίνακας 4.3 Δείκτες ρευστότητας ξενοδοχειακών εταιρειών (2012-2016)
Πίνακας 4.4 Δείκτες χρηματοοικονομικής διάρθρωσης ξενοδοχειακών εταιρειών (2012-2016)
Πίνακας 4.5 Δείκτες δραστηριότητας ξενοδοχειακών εταιρειών (2012-2016)
Πίνακας 4.6 Ομαδοποιημένος ισολογισμός ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (2012-2016)
Πίνακας 4.7 AΘΗΝΑΙΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ & ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ AE: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.8 ΑΛΝΤΕΜΑΡ ΑΞΤΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.9 ΑΣΤΗΡ ΠΑΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΑΞΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο ((2014-2016)
Πίνακας 4.10 ΕΣΠΕΡΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.11 ΙΟΝΙΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.12 ΚΑΡΑΒΕΛ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.13 ΚΡΟΜΜΥΔΑΚΗΣ Ε. ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.14 ΛΑΜΨΑ ΑΕ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.15 ΜΗΤΣΗΣ CO. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.16 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΛΟΥΗΣ ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.17 ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.18 ΧΑΤΖΗΛΑΖΑΡΟΥ Ι. ΑΕ: Χρηματοοικονομικοί δείκτες και σύγκριση με τον κλάδο (2014-2016)
Πίνακας 4.19 Κατάταξη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων βάσει μικτών κερδών (2015-2016)
Πίνακας 4.20 Κατάταξη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων βάσει καθαρού (προ φόρου) αποτελέσματος (2015-2016)
Πίνακας 4.21 Κατάταξη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων βάσει κερδών EBITDA (2015-2016)
Π4.1 Τυπολόγιο χρηματοοικονομικών δεικτών
Πίνακας 5.1 Μέγεθος αγοράς ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ανά κατηγορία (1998-2017)
Πίνακας 5.2 Μερίδια αγοράς ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και ομίλων βάσει αξίας (2016)
Πίνακας 5.3 Συντελεστής συγκέντρωσης στην συνολική αγορά των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων - ομίλων (2016)
Πίνακας 5.4 Μερίδια ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ομίλων και αλυσίδων βάσει αριθμού κλινών κατά κατηγορία
(L’ και Α’ - 2016)
Πίνακας 5.5 Μερίδια ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ομίλων - αλυσίδων βάσει αριθμού κλινών (L’, Α’ και Β’) κατά γεωγραφική περιοχή (2016)
Πίνακας 6.1 Παγκόσμιες τουριστικές αφίξεις (1970-2017)
Πίνακας 6.2 Παγκόσμιες τουριστικές αφίξεις και έσοδα ανά κύριο προορισμό (2016)
Πίνακας 6.3 Οι 5 πρώτες χώρες ανά τον κόσμο σε τουριστικές αφίξεις (2016)
Πίνακας 6.4 Οι 5 πρώτες χώρες ανά τον κόσμο σε τουριστικές εισπράξεις (2016)
Πίνακας 6.5 Οι 5 πρώτες χώρες ανά τον κόσμο σε τουριστικές πληρωμές (2016)
Π6.1 Οι 10 κορυφαίοι ξενοδοχειακοί όμιλοι παγκοσμίως (2016)
Π6.2 Οι 10 κορυφαίοι ξενοδοχειακοί όμιλοι στην Ε.Ε. (2016)
Π6.3 Οι 10 μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες σε διάφορες χώρες της Ευρώπης (2016)