ΛΟΙΠΟΙ ΚΛΑΔΟΙ

ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ

Έκδοση 22
Έτος Δημοσίευσης 2020
Χώρα Ελλάδα
Τιμή 590,00€

ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ

Ο κλάδος των καλλυντικών στην Ελλάδα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες προϊόντων. Βασικό στοιχείο διαφοροποίησης των επιχειρήσεων καλλυντικών αποτελούν τα κανάλια του δικτύου διανομής τους.
Η εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε αξία) παρουσίασε αύξηση (κατά 4,2%) το 2019,. Το μεγαλύτερο μερίδιο παραγωγής κάλυψαν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος (44%).
Η εγχώρια αγορά καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) την περίοδο 2010-2013, παρουσίασε πτωτική πορεία με μέση ετήσια μείωση -7,7%, ως αποτέλεσμα της μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης. Ωστόσο, από το 2014 η αγορά καλλυντικών παρουσιάζει ανάκαμψη και το 2019 εκτιμάται αυξημένη κατά 2,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών. Το 2019 εκτιμάται ότι κάλυψαν το 53% περίπου της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 24%. Συνεχή άνοδο παρουσιάζει η κατηγορία μακιγιάζ τα τελευταία χρόνια και αφορά κυρίως εισαγόμενα προϊόντα.
Το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται ότι κάλυψε το 46% της συνολικής αξίας της αγοράς καλλυντικών το 2019, ενώ ακολουθούν τα φαρμακεία με ποσοστό 24%.
Η αγορά της επιλεκτικής διανομής κατέγραψε σημαντικές απώλειες τα προηγούμενα έτη. Εντούτοις, από το 2016 το κανάλι παρουσιάζει ανάκαμψη, κυρίως λόγω των σημαντικών εκπτώσεων των εταιρειών, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση κατά 1,8%.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΣΥΝΟΨΗ
Μεθοδολογία και Περιορισμοί της Μελέτης
Μεθοδολογία Εκπόνησης των Κλαδικών Μελετών
Περιορισμοί της Μελέτης
1.Εισαγωγή – Γενικά Χαρακτηριστικά του Κλάδου
1.1Εισαγωγή
1.2Γενικά Χαρακτηριστικά του Κλάδου
1.3Θεσμικό Πλαίσιο
2.Η Ζήτηση Καλλυντικών
Παράρτημα Κεφαλαίου 2
3.Η Προσφορά Καλλυντικών
3.1Δομή του Κλάδου
3.2Περιγραφή Δικτύων Διανομής και Προώθησης Προϊόντων
3.3Παρουσίαση Επιχειρήσεων
3.4Πωλήσεις Επιχειρήσεων
4Ανάλυση Κινδύνου του Κλάδου
4.1Αξιολόγηση Πιστοληπτικής Ικανότητας
4.1.1Αξιολόγηση Πιστοληπτικής Ικανότητας των Επιχειρήσεων της Μελέτης
4.1.2Μεταβολή Αξιολογήσεων Επιχειρήσεων της Μελέτης
4.1.3Πιστοληπτική Ικανότητα των Κλάδων: Βιομηχανία και Εμπόριο «Φάρμακα – Καλλυντικά – Απορρυπαντικά»
4.2Εξέλιξη Συναλλακτικής Συμπεριφοράς του Κλάδου
4.2.1Συναλλακτική Συμπεριφορά των Επιχειρήσεων της Μελέτης
4.2.2Συναλλακτική Συμπεριφορά των Κλάδων: Βιομηχανία και Εμπόριο «Φάρμακα – Καλλυντικά – Απορρυπαντικά»
4.3Δείκτης ICAP Covid Sector Check
5.Χρηματοοικονομική Ανάλυση
5.1Χρηματοοικονομική Ανάλυση Επιχειρήσεων του Κλάδου Καλλυντικών
Κερδοφορία
Αποδοτικότητα
Ρευστότητα
Χρηματοοικονομική Διάρθρωση
Δραστηριότητα
Ομαδοποιημένοι ισολογισμοί
Σύγκριση Οικονομικών Δεικτών Εταιρειών σε σχέση με τον Κλάδο – Benchmarking
5.2Κατάταξη των Εταιρειών του Κλάδου βάσει Κερδοφορίας
5.3Κατάταξη των Επιχειρήσεων του Κλάδου Καλλυντικών Βάσει Επιλεγμένων Αριθμοδεικτών
6.Η Αγορά Καλλυντικών
6.1Εγχώρια Παραγωγή Καλλυντικών
Μερίδια Παραγωγής
6.2Εξωτερικό Εμπόριο
6.2.1Εισαγωγές Καλλυντικών – Κύριες Χώρες Προέλευσης
6.2.2Εξαγωγές Καλλυντικών – Κύριες Χώρες Προορισμού
6.2.3Δείκτης Ανταγωνιστικότητας Καλλυντικών – Εμπορικό Ισοζύγιο
6.3Εγχώρια Αγορά Καλλυντικών
6.3.1Η Συνολική Αγορά Καλλυντικών
6.3.2Η Αγορά Καλλυντικών ανά Κατηγορία Προϊόντων
Παράρτημα Κεφαλαίου 6
7.Στοιχεία Παγκόσμιας Αγοράς
7.1Στοιχεία της Ευρωπαϊκής Αγοράς Καλλυντικών
7.2Οι επωνυμίες καλλυντικών με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως
8.Συμπεράσματα –Προοπτικές
8.1Ανάλυση Ανταγωνιστικού Περιβάλλοντος
8.2Ανάλυση SWOT
8.3Προοπτικές
8.4Προτάσεις
Παράρτημα I: Oικονομική Επισκόπηση
Παράρτημα ΙΙ: Ισολογισμοί Εταιρειών του Κλάδου
Παράρτημα ΙΙΙ: Κατάλογος Κλαδικών Μελετών που έχουν εκπονηθεί από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP A.E.
•Benchmarking Επιχειρήσεων Καλλυντικών
Πίνακας 2.1 Υπολογιζόμενος πληθυσμός της Ελλάδας κατά φύλο και ομάδες ηλικιών (2019)
Πίνακας 2.2 Εξέλιξη του δείκτη τιμών καταναλωτή για τα είδη ατομικής φροντίδας (2007-2020*)
Π2.1 Μέσος όρος μηνιαίων αγορών των νοικοκυριών για καλλυντικά ανά κατηγορία περιοχής (2017)
Π2.2 Μέσος όρος μηνιαίων αγορών των νοικοκυριών για καλλυντικά ανά κατηγορία περιοχής (2018)
Π2.3 Μέσος όρος μηνιαίων αγορών για καλλυντικά κατά τάξεις μηνιαίου συνολικού εισοδήματος (2017)
Π2.4 Μέσος όρος μηνιαίων αγορών για καλλυντικά κατά τάξεις μηνιαίου συνολικού εισοδήματος (2018)
Πίνακας 3.1 Παραγωγικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου των καλλυντικών
Πίνακας 3.2 Πωλήσεις Επιχειρήσεων Καλλυντικών (2014-2018)
Πίνακας 4.1 Πιστοληπτική ικανότητα των επιχειρήσεων της μελέτης (2019-2018)
Πίνακας 4.2 Μεταβολή αξιολογήσεων επιχειρήσεων της μελέτης (2019/2018)
Πίνακας 4.3 Πιστοληπτική ικανότητα των κλάδων: Βιομηχανία και Εμπόριο “Φάρμακα – Καλλυντικά – Απορρυπαντικά” (2019)
Πίνακας 4.4 Συναλλακτική Συμπεριφορά των Επιχειρήσεων της Μελέτης (2019 - 2018)
Πίνακας 4.5 Συναλλακτική συμπεριφορά των Κλάδων: Βιομηχανία και Εμπόριο “Φάρμακα – Καλλυντικά – Απορρυπαντικά” (2019-2018)
Π4.1 Διαβαθμίσεις Πιστοληπτικής Ικανότητας - ICAP SCORE
Πίνακας 5.1 Δείκτες κερδοφορίας των επιχειρήσεων του κλάδου (2014-2018)
Πίνακας 5.2 Δείκτες αποδοτικότητας των επιχειρήσεων του κλάδου (2014-2018)
Πίνακας 5.3 Δείκτες ρευστότητας των επιχειρήσεων του κλάδου (2014-2018)
Πίνακας 5.4 Δείκτες χρηματοοικονομικής διάρθρωσης των επιχειρήσεων του κλάδου (2014-2018)
Πίνακας 5.5 Δείκτες δραστηριότητας των επιχειρήσεων του κλάδου (2014-2018)
Πίνακας 5.6 Ομαδοποιημένος Ισολογισμός των επιχειρήσεων του κλάδου (2014-2018, σε €)
Πίνακας 5.7 Ποσοστιαίες Μεταβολές του Ομαδοποιημένου Ισολογισμού των επιχειρήσεων του κλάδου (2014-2018)
Πίνακας 5.8 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας APIVITA Α.Ε.Β.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.9 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας AVON COSMETICS (GREECE) Ε.Π.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.10 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας BEIERSDORF HELLAS Α.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.11 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας FREZYDERM Α.Β.Ε.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.12 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας HENKEL ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.13 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας JOHNSON & JOHNSON ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.14 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας JOHNSON & JOHNSON ΕΛΛΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ A.E.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.15 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας L'OREAL HELLAS Α.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.16 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας L.R HEALTH & BEAUTY SYSTEMS ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.17 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας PARFUMS CHRISTIAN DIOR HELLAS Α.Ε.Β.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.18 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας PIERRE FABRE HELLAS Α.Ε.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.19 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας WELLA ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.20 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΑΡΟΜΚΑ Α.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.21 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΕΛΛΕΝΙΚΑ Α.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.22 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΕΣΤΕ ΛΩΝΤΕΡ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.23 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΚΟΡΡΕΣ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ Α.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.24 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΚΡΗΜΤΗΜ Α.Β.Ε.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.25 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ Α., (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε.Β.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.26 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ Α.Β.Ε.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.27 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΣΑΡΑΝΤΗΣ, ΓΡ., Α.Β.Ε.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.28 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΤΣΕΤΗ, ΙΟΥΛΙΑ & ΕΙΡΗΝΗ, Α.Β.Ε.Ε. "INTERMED" και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.29 Χρηματοοικονομικοί δείκτες της εταιρείας ΦΑΡΜΕΞ Α.Ε.Τ.Β.Ε. και σύγκριση με τον κλάδο (2016-2018)
Πίνακας 5.30 Κατάταξη των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει Μικτών Κερδών (2017-2018)
Πίνακας 5.31 Κατάταξη των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει Καθαρών Κερδών (2017-2018)
Πίνακας 5.32 Κατάταξη των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει EBITDA (2017-2018)
Πίνακας 5.33 Κατάταξη των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει Ενεργητικού (2017-2018)
Πίνακας 5.34 Κατάταξη των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει Ιδίων Κεφαλαίων (2017-2018)
Πίνακας 6.1 Εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (2000-2019)
Πίνακας 6.2 Μερίδια παραγωγής (2019)
Πίνακας 6.3 Εμπορικό ισοζύγιο καλλυντικών (2007-2019)
Πίνακας 6.4 Εγχώρια αγορά καλλυντικών (2000-2019)
Πίνακας 6.5 Εγχώρια αγορά καλλυντικών ανά βασική κατηγορία προϊόντων (2000-2019)
Πίνακας 6.6 Εγχώρια αγορά καλλυντικών ανά κανάλι διανομής (2000-2019)
Πίνακας 6.7 Πρόβλεψη του Συνολικού Μεγέθους Αγοράς (2020-2022)
Πίνακας 6.8 Δείκτες συγκέντρωσης (2019)
Πίνακας 6.9 Μερίδια αγοράς (2019)
Π6.1 Εξέλιξη των εισαγωγών καλλυντικών ανά κατηγορία (2006-2019)
Π6.2 Εξέλιξη των εισαγωγών προϊόντων περιποίησης δέρματος (2006-2019)
Π6.3 Εξέλιξη των εισαγωγών προϊόντων περιποίησης μαλλιών (2006-2019)
Π6.4 Εξέλιξη των εισαγωγών προϊόντων μακιγιάζ (2006-2019)
Π6.5 Εξέλιξη των εισαγωγών αρωματικών προϊόντων (2006-2019)
Π6.6 Κυριότερες χώρες προέλευσης των καλλυντικών (2018-2019)
Π6.7 Εξέλιξη των εξαγωγών καλλυντικών ανά κατηγορία (2006-2019)
Π6.8 Κυριότερες χώρες προορισμού των καλλυντικών (2018-2019)
Π6.9 Εγχώρια αγορά καλλυντικών ανά κατηγορία προϊόντων (2000-2019)
Πίνακας 7.1 Ευρωπαϊκή Αγορά Καλλυντικών (2006-2018)
Πίνακας 7.2 Οι 10 μεγαλύτερες χώρες σε εξαγωγές καλλυντικών στην Ευρώπη (2018)
Πίνακας 7.3 Πωλήσεις καλλυντικών στη Γερμανία ανά κατηγορία προϊόντων (2018-2019*)
Πίνακας 7.4 Πωλήσεις καλλυντικών στη Μ. Βρετανία ανά κατηγορία προϊόντος (2017-2018)
Πίνακας 7.5 Εισαγωγές καλλυντικών στη Μ. Βρετανία (2017-2018)
Πίνακας 7.6 Εξαγωγές καλλυντικών από τη Μ. Βρετανία (2017-2018)
Πίνακας 7.7 Πωλήσεις καλλυντικών στην Ιταλία ανά κανάλι διανομής (2017-2018)
Πίνακας 7.8 Οι επωνυμίες καλλυντικών με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως (2018-2019)